הזדמנות לעשות הכרות מעמיקה יותר עם המורים שלנו,
והראשון הוא בועז מאירוביץ - נגן חליל בתזמורת הפילהרמונית הישראלית.
את בועז הכרתי בזכות חברה טובה, גם היא נגנית בתזמורת הפילהרמונית הישראלית.
היא חשבה שבועז הוא הדמות המתאימה ביותר לפרויקט החדשני שלי.
אני כמובן סומכת על חברות טובות,
ובכל זאת,
בועז הצליח איכשהו לייצר אצלי דיסוננס בין המקצועיות והמקצועניות,
החזות המאוד רצינית,
לבין הפתיחות, הסובלנות, חוש ההומור והפרואקטיביות להתנסויות בצורות הוראה אחרות.
הפוסט הזה הוא הזדמנות להכיר לעומק את בועז אחד מהמורים הראשונים ב MIA ,
לשמוע על הדרך ועל החזון.
ולמיטיבי לכת: הפוסט מלווה בראיון מצולם עם בועז - שווה לכם לגלול!
הי בועז, ספר קצת על עצמך ועל הדרך המוזיקלית שלך:
שמי בועז מאירוביץ, נגן חליל בתזמורת הפילהרמונית כבר 22 שנים.
התחלתי ללמוד חליל בגיל 10 מסיבה מאוד פשוטה:
אמא ממש רצתה שהבן שלה….אני….ינגן חליל.
הייתי ילד טוב, ופשוט הקשבתי לה, וככה בעצם התחיל הרומן שלי עם החליל.
ההורים מאוד עזרו בבחירת המורים הטובים ביותר (נגנים מהפילהרמונית).
הם ממש עזרו כשרציתי לפתח יותר את הקריירה, ומימנו את התארים הראשון והשני שלי בישראל ובארה"ב.
מצד אחד נגן רציני ומכובד בתזמורת הפילהרמונית,
מצד שני יש לך קשר בלתי אמצעי עם מאזינים צעירים. איך זה עובד ביחד?
הקשר עם המאזינים הצעירים הוא קשר הכרחי למוזיקה הקלאסית.
הצעירים היום הם דור העתיד של המאזינים.
בתור מורה, שמלמד נגנים צעירים, אני רואה כמה חשוב ופורה הקשר בין הנגן למוזיקה ובין המורה לתלמיד.
מאילו סיבות החלטת לנסות ולגוון את דרך ההוראה שלך ולנסות פלטפורמות חדשות?
הקורונה ממש שינתה את עולם המוזיקה.
הפסיקו ההופעות מול קהל.
היתה הפסקה בהוראת התלמידים, ובעצם נוצר צורך חזק מצד נגנים ומצד תלמידים לשמור על קשר.
לא לתת לעולם המוזיקה להיעלם.
פלטפורמת הלימודים באינטרנט פתחה דלת לעולם, שכמעט לא היה קיים קודם, וכיום תופס יותר ויותר תאוצה.
בעקבות השינויים שכפתה עלינו הקורונה,
איך אתה רואה את התפתחות החינוך המוזיקלי בעתיד?
כתוצאה מהקורונה, נפתחה הזדמנות שבעצם אפשר ללמד כל נגן בכל רגע נתון ומכל מקום בעולם.
למשל, אני יכול ללמד נגן חליל בניו יורק בבוקר הגשום שלו,
כאשר אני יושב בחדר העבודה שלי בערב הלח של תל אביב.
זה פותח עולם חדש שכמעט לא היה קיים.
איך אתה רואה את העולם התרבותי מוזיקלי בעתיד הקרוב?
עולם המוזיקה הקלאסית ימשיך להתקיים כמו שהיה:
קונצרטים.
שיעורי מוזיקה.
אבל הוא גם הולך להשתנות ולהיות אלקטרוני יותר. יותר בינלאומי ויותר מרתק.
ספר לנו על הישג מיוחד שהיה לך במהלך הקריירה ואיך הגעת אליו
אחד מההישגים הגדולים שלי, היה שזכיתי בתחרות בינלאומית בבוסטון,
הפרס הראשון היה לנגן את הקונצ'רטו של מוצרט לחליל, עם התזמורת הסימפונית של בוסטון.
זוהי אחת מהתזמורות הטובות בעולם.
מי נותן לך השראה היום בעולמות המוזיקה?
כשהייתי עדיין סטודנט למוזיקה, תמיד המורה שלי לחליל היה בשבילי השראה לאיך צריך לנגן.
כיום, כנגן בפילהרמונית, ההשראה באה ממנצח שמצליח לסחוף אותי לתוך המוזיקה.
אתה נגן עמוס. מה המוטיבציות שלך ללמד נגינה?
לראות נגן צעיר מתקדם ומשתפר בנגינה.
לראות חלילנית שיוצאת משיעור עם עיניים נוצצות, כי היא נשמעת יותר טוב מאיך שהיא נכנסה לשיעור.
דברים כאלה מכניסים אנרגיות כל כך טובות שלא משנה לי כמה אני עמוס.
אילו מאפיינם ייחודיים חייב נגן חליל? למי היית ממליץ?
קודם כל אי אפשר להתחיל חליל בגיל ממש צעיר.
גיל 10, אפילו 11, הוא גיל טוב להתחיל כי צריך שאצבעות הידיים יהיו טיפה ארוכות,
שיוכלו להגיע לכל הלחצנים שיש בחליל.
חוץ מעניין האצבעות אין ממש הגבלה וכולם יכולים לנגן חליל - צעירים ומבוגרים.
איזה עצה אתה יכול לתת למוזיקאים בהקשר של תרגול?
התמדה!
חליל יכול להצטייר ככלי קל. אבל לכל כלי נגינה יש קשיים ואתגרים שצריך לעבור ולא להתייאש, כי התגמול בסוף עולה על כל הקשיים בדרך.
הגענו לחלק של מיטיבי הלכת,
ולמי שבאמת רוצה לגלות מה הקשר בין נגנים מצטיינים לבין בננות.
רמז- זה קשור לתחרות של בועז בבוסטון.
ספרו לנו מה אתם עושים לפני קונצרט:
האם יש לכם אזשהו ריטואל קבוע שעוזר לכם להתרכז?
כתבה מרתקת וראיון מעורר השראה. התיאור של ההרגשה לפני הקונצרט כשכל הכרטיסים נמכרו פשוט מדהים! בועז איש מרשים מאוד. כל כך צנוע ומדבר בגובה העיניים! התחברנו מאוד.